Blog

Latest Industry News

Familia Asko Group: oameni, destine și automobile

Anul 1999 a fost spectaculos din multe perspective. Încheierea unui mileniu a dat startul unei noi generații de oameni, filozofii și idei. Nu știm dacă eclipsa totală a avut sau nu un efect asupra noastră. Cert este că Autonet a fuzionat din pasiune pentru arta cinetică și prietenia dintre fondatorii Dorin Dranga, Doru și Constantin Bilciurescu.

Viziunea lor a fost întregită și dusă mai departe de oameni pasionați care au continuat până în ziua de astăzi să contribuie la succesul firmei. Oameni care în scurt timp au ajuns să își spună familie. Iar ca orice familie, aceasta a crescut. Câțiva ani mai târziu a apărut Asko, iar alături de Autonet am devenit o comunitate cu peste 130 de angajați și un grup cu 5 mărci auto – Asko Group.

În secolul vitezei, continuăm să oferim timp, energie și expertiză pentru a mulțumi orice client prin rezolvarea oricărei probleme tehnice. În același timp, suntem recunoscători pentru fiecare suflet care a ales să facă parte din această familie, iar cu ocazia Zilei internaționale a Familiei vrem să le mulțumim pentru loialitatea și dedicarea de care dau dovadă zi de zi.


Alin Grumezescu este sarea și piperul. Glumeț și serios. Este meticulos în tot ceea ce face, iar expresia „ca la carte” este un stil de viață în sine dacă ne luăm după standul său plin cu manuale de la producător.

În 1999, pe când avea 18 ani și era ucenic la un alt service, viața l-a adus sub capota unui Espero de la Autonet, ca mai apoi să devină angajatul permanent al grupului. Deși la început a lucrat cu Daewoo, s-a specializat pe Honda și a devenit tehnician certificat de Honda Motor Europe. De atunci face istorie alături de Asko Group.

De aproape 15 ani lucrează în service-ul Honda din Chiajna: „Aici este capăt de linie, unde ajung cele mai complicate cazuri din țară. Pentru mine nu există așa merg ele, totul are o explicație. Rezolv problema, dar cercetez și cauza.” Hondar înrăit atât la locul muncă, cât și în timpul liber, subconștientul său lucrează continuu. Nu doar o dată s-a întâmplat să viseze soluții sau să ceară piese în somn, mai ales că prin mâini îi trec peste 40 de automobile pe lună.

Sorin Lazăr, zis și „Soare”, este omul care tace și face. Îi place să lase faptele să vorbească pentru el, iar standul curat și organizat spune multe despre firea sa.

A ajuns la Autonet în 1999 împreună cu Alin și Rareș Butnariuc, colegii săi de liceu. Honda a fost o chemare pentru el, iar din 2008 le-a văzut, făcut și desfăcut pe toate. Îl crezi pe cuvânt când vezi că are alocate 80 de programări pe lună. Chiar și un simplu ITP îi poate activa simțurile specifice unui detectiv.

Deși a lucrat cu generații întregi de clienți și modele Honda, își păstrează aceeași diplomație și profesionalism ca în prima zi. Știe că la Honda întâlnește clienți informați care știu ce vor, de aceea se arată foarte serios. Devine vorbăreț doar când îl pui să explice detalii tehnice și atunci o face cu toată încrederea.

Nicu Alecu a ajuns în familia Autonet la începutul anilor 2000 după ce moștenise de la tatăl său talentul și pasiunea de a meșteri la mașini.

Și-a pus amprenta pe numeroase mașini și ucenici, iar filozofia lui de viață gravitează în jurul omeniei: „Când simți că totul este pierdut, rămâne omenia. Lucrăm cu fier, dar cu și pentru oameni.” Vorbește cu drag despre colegi, muncă și team building, însă el se descrie scurt – modest. Cu peste 20 de ani de experiență în Autonet, continuă sa dea „culoare” service-ului, colegilor și clienților ca un părinte bun și înțelegător.

Marian Dumitrescu

Marian Dumitrescu a fost adus de un prieten la Autonet în 1999, chiar în primele 3 luni de la înființare. S-a făcut remarcat încă din prima săptămână când a fost rugat de colegi să testeze pedalele unui automobil nou. De fiecare dată când le apăsa, scaunul se mișca și tetiera se ridica, însă i-a crezut pe colegi când i-au spus că „așa fac mașinile astea noi”. Rămas singur cu pedalele, mare i-a fost mirarea când nu au mai funcționat și din instinct a strigat către colegi: „Pedala, pedala! Nu mai merge pedala!”. Chiar și după 20 de ani, porecla i-a rămas – Pedală.

În loc de perfecționist, el se descrie tipicar și orgolios. Deși lucrează cu mașini, ai putea spune că este un artist. Cu un aer relaxat, face un calcul rapid – a pictat peste 23.000 de pânze metalice cu pistolul de vopsit. Și ca oricărui artist, îi face plăcere să fie sufletul petrecerii și al team building-urilor.

Rareș, fostul coleg de bancă al lui Alin, este printre primele fețe pe care le vezi în recepția de la service-ul Autonet. O singură conversație îi trebuie să își dea seama ce probleme are sau ar putea avea mașina. Pe lângă partea tehnică, îi face plăcere să înțeleagă clienții și nevoile lor: „Mă uit la ei ca la prieteni și le explic tot ce vor să știe.”

Mulți îi confirmă pasiunea și dedicarea, nu doar prin recenzii online, ci și prin premiile acordate de către producători. Școlit în Austria de către Mazda și în Ungaria de către Suzuki, vine în fiecare zi la service cu o pasiune molipsitoare și un perfecționism aproape ireal. „Fiare și oameni, altceva nu aș face.”

Nu poate sta mai mult de 3 zile în concediu, dar chiar și atunci nu se îndură să lase telefonul de birou. Când nu „rumegă” problemele clienților, continuă să își pună „sufletul pe tavă” în bucătărie. Deviza lui rămâne neclintită: „pasiune, dedicare, muncă”.