Istoria mașinii nu trebuie să se scrie R.A.R. Verifică în aplicația Istoric Vehicul!

Un sfert dintre șoferii europeni scriu mesaje la volan, asta chiar dacă 97% declară că sunt conștienți de pericolul la care se expun. Doar 30% se declară politicoși în trafic, în timp ce peste jumătate consideră că reușesc să fie calmi… Sunt concluziile unui nou studiu făcut în 11 țări europene. Cercetarea studiază obiceiurile de comportament ale conducătorilor auto, dar criteriile nu relevă și grija pe care șoferii o au față de propria mașină, iar la categoria aceasta trecem astăzi în revistă cum putem verifica printre click-uri starea tehnică a mașinilor care ne poartă în poveștile zilnice.

6 milioane și jumătate de automobile sunt înmatriculate în România, dintre care peste trei milioane au ajuns la vârsta de buletin și doar aproape 500 de mii au cel mult cinci ani vechime, arată datele DRPCIV. Mașinile încep să tușească, noxele să poarte viruși pentru mediu, iar sunetele deja ne duc cu gândul la bătrânețe. În doi ani, ponderea mașinilor mai vechi de un deceniu a crescut de la 71% la 79%. Vestea bună ar fi, totuși, că pe lângă cele diesel și benzină, cu care eram obișnuiți, s-a dublat numărul hibridelor și electricelor.

Dacă îți cumperi o mașină la mâna a doua sau chiar dacă conduci una aproape nouă, îi poți verifica trecutul doar cu câteva click-uri. Registrul Auto Român a lansat aplicația Istoric Vehicul.Trebuie să ai în față seria de șasiu și să îți faci un cont aici. Completezi cu adresa ta de e-mail validă și cu numărul de identificare a vehiculului, pe care îl găsești la litera E, în certificatul de înmatriculare. În câteva secunde, vei primi un e-mail cu un cod, pe care îl vei introduce apoi pentru a afla date precum: anul fabricației, masa maximă tehnic admisibilă, puterea motorului, norma de poluare, când expiră ITP-ul. Durează doar câteva minute pentru a te asigura că automobilul tău este pregătit pentru călătoriile viitoare. Singura condiție e ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la R.A.R.

Așa cum ne facem analizele în fiecare an, pentru a ne asigura că totul este în regulă, așa ar trebui să tratăm și automobilele care ne asigură mobilitatea. Să nu uităm de mașina noastră, are și ea doctorul ei: ITP. El stabilește dacă mașina e sănătoasă și dacă se poate deplasa liniștită prin oraș. Uiți s-o duci la Dr. ITP? S-ar putea să-ți pară rău: vei primi puncte de penalizare, amendă de până la 3.000 de lei, rămâi fără certificatul de înmatriculare și fără plăcuțe. Verificarea ulterioară a autovehiculului în vederea redobândirii talonului se va face numai la R.A.R.

Cât de des trebuie să-ți faci programare? Asta depinde de mașină, între șase luni și doi ani. Când ai ajuns la intervalul la care e necesară programarea, trebuie să te asiguri că ai pregătite actele necesare: certificatul de înmatriculare/dovada înlocuitoare, C.I. a conducătorului, polița R.C.A și cartea de identitate a autovehiculului. Dacă n-ai timp să o duci tu la doctor, o poate duce altcineva, dar să prezinte actele de mai sus.

Cât stai în sala de așteptare te cuprind emoțiile. Oare e bine? Are nevoie de îmbunătățiri? Câteva lucruri de care ține cont Dr. ITP sunt: aspectul general și instalația electrică să fie corespunzătoare, dacă frânele și jocurile au reflexe bune, iar noxele sunt cât mai incolore. Acest consult, care este strâns legat de siguranța ta, costă între 100 și 150 de lei. Ce facem dacă e bolnăvioară? Depinde de gravitatea problemei. Defectele minore trec testul, însă defectele majore și cele periculoase trebuie reparate în maximum 30 de zile. Dacă vrei să-ți faci ITP, te poți programa la noi.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top